Jag älskar dej!

Hej!

Det är jätte fruset ute, hårt och knögligt, så ville inte rida ut för vill inte att Billy ska bli så öm i hovarna, så jag bestämde mig för att träna löst idag (inte horsemanship, liknande, men vi gör våra egna saker).

så jag gick ut på gärdet i halsring och grimma med grimskaft i grimman. Jag började med att rida, för det var så himmla mörkt , så tänkte bäst att rida medans man ser ^^ . så jag red, behövde knappt använda grimskaftet, utan styrde i halsringen och med tankarna. för det är så jag gör, jag tänker och hästarna läser av mig och förstår det mesta. Det gick jätte bra, vi har verkligen kommit närmare varandra på denhär tiden. Tror inte jag skulle klarat av att rida såhär. inte direkt så att jag kan rida i grimma bara för att hästen är snäll. det är något speciellt. man känner verkligen att hästen litar på en och det är en häftig känlsa!!

iaf, jag travade och verkligen red. volter överallt och slalom, rygga o skänkelviknig, och jag använde bara halsringen!!
sen longerade jag i grimskaften, och tränade på att om jag typ sprang 5 meter åt vänster, så skulle Billy reagera direkt, och följa efter och direkt ansluta till en volt runt mig. det gick jätte bra på slutet :DD körden även i galopp och trav ^^ sen tränade jag på att om böjde mig ner skulle han komma in till mitten. och när jag höll upp handen skulle han stanna. sen släpte jag honom lös och gick. och han gick efter direkt!! och hade inget godis, så det var inte därför. han följde efter i skritt trav o galopp! slalom och allt! fast han kunde sprungit vart han ville! duktig hest! <3 sen så satt jag o mös med han<3<3<3<3 tränade även tricken vacker hov och puss :) <3 gick rätt bra :D sen in o rykta honom o goooooosa <3  o mocka -.- men mockade extra noga :)<3
idag var det även 1 år sen sedan pricess avlivades.. en häst i stallet. så fin. så gick ner til stället hon avlivades. sen var det även 2 månader sedan isak åkte :( saknar han!



Bilden är inte från idag.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0