fredrika tipsar


Raps olja elr matolja är jätte bra att använda till hovarna! jag tar alltid på lite på hovarna efter varje ridpass. Det förbättrar kvaliten och gör så att hoven behåller lite fukt + att den gör så att hoven inte spricker så lätt!
tänkte även berätta hur värmer upp.
jag börjar med att skritta på lång tygel i ca 5 minuter. jag gör många volter och serpentiner och använder bara vikthjälperna.
Sen börjar jag samla upp tyglarna och fortsätter att göra volter och serpentiner. sen går jag in på att bara göra serpentiner. tränar mycket på att ställa  hästen. Sen i varje hörn av serpentiner gör jag halt, och flyttar hästen med hjälp av framdelsvändning. på långsidorna varierar jag med att göra några steg skänkelvikning, och att göra halt och rygga några steg. när jag gjort det i 10 minuter går jag över till att göra samma övning i trav. när jag gjort det i 5 minuter så går jag in på en stor volt och börjar  med galopparbete. gör varvbyte och lite galoppombyte.
sen kan jag börja med det jag ville göra på  ridpasset, hoppning elr markarbete eller dressyr.
sen travar jag av i 4 minuter och sen skrittar jag i 15 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0